-wolcome to süvari's housing estate- - animasyon filmleri nasıl yapılıyor?

Ana Sayfa
İletişim
concorde
Ziyaretşi defteri
animasyon filmleri nasıl yapılıyor?
güngören spor(resimler)
klonlanma(bilim teknik)
duvar yazıları
istanbul resimleri
meslekler(sayısal)
spaceshiptwo
psikolog
formula 1(resimler)
meslekler(eşit agırlık)
fıkralar(nasrettin hoca)
haberler
spor
evrim teorisi
modifiyeli araçlar
Anketler
2007 öss taban puanları
m.özkan anl.
Albert EİNSTEİN
osmanlı imparatorluğu
üniversite siteleri
güneş sistemi
uydu görüntüleri
karting
F 16
f1 pilotları ve takımlar
FORMULA 1 TARİHİ
einstein den sözler
galilo dan özlü sözler
galileo galilei
lapcat A-2
airbus A380



 

Dünyada animasyon film pazarından aslan payını alan şirket, hepinizin de tahmin edebileceği gibi, Pixar'dır. İyi ama Pixar sevdiğimiz animasyon filmlerini nasıl yapıyor, hangi teknolojileri ve teknikleri kullanıyor? Dahası nasıl oluyor da yaptıkları iş genelde her yaş grubundan insanın sevebileceği eğlenceli filmlere dönüşüyor?

Açıkcası yapılan röportajlarda Toy Story, A Bug's Life, Toy Story 2,Cars gibi filmlerin yönetmenliğini yapmış olan Mr. Lasseter böyle bir başarı ve kazanç beklemediklerini mutluluk ve gururla dile getiriyor ve ekliyor: '' Başarımızın nedeni verdiğimiz emektir. ''

İyi ama ne kadar zor olabilir ki?

Sizin için araştırdık. Meğer bu iş küçümsenemeyecek kadar özveri istiyormuş.

Öncelikle en sevdiğiniz animasyon filminin ardında ki bilim.

Animasyon filmlerde hareketi sağlamak için klasik bir yöntem kullanılıyor. Çizerler birbirini tamamlayacak hareketleri tek tek çiziyorlar ve çizdikleri bu kareler art arda gösterildiğinde hareket oluşuyor. Çok sevilen Tavuklar Firarda filminde saniyede 24 kare görüntüleniyordu. Modern bir animasyonda, örneğin Köpekbalığı Hikayesi'nde toplamda 120.000 kare geçiyor gözümüzün önünden!

Bir de animasyon yöntemleri var. Bunlardan birisi 19.YY'dan beri kullanılan Earl Hurd tarafından geliştirilmiş Cel Animation. Bu yöntemde yarı geçirgen basit bir kare arkaplanın üzerine yerleştirilir böylece her defasında arkaplan çizilmek zorunda kalmazdı. Bu hem zaman hem de görüntünün sabitliğini sağlıyordu.

Stop Motion
(Anlık Görüntü) Animation tekniği ise gerçek oyma modellerden oluşan maketlerin hareketlerinin anlık görüntülerinin art arda hızla geçirilerek dinamik görüntü elde etmek fikrine dayanıyor.

Sonuncu teknik ise CGI (Computer Generated Imaginary [Bilgisayarla Sağlanan Görüntü]) tekniği. Günümüzün bilgisayar teknolojisinin el verdiği kadarıyla bu yöntem sanal ortamda karakterlere; şekil, renk, üç boyutluluk ve hareket kazandırıyor.

Bizim ilgilendiğimiz teknik CGI.

Bilgisayarlarla Animasyon Film Yapmak

Günümüzün bir çok animasyon filmi bu yöntemle yapılıyor. Bu şekilde bir film hazırlamak yıllar alabiliyor. Bir projeyi hayata geçirirken dikkat edilen üç unsur var.

Gelişim

- Bir fikir bulunmalı
- Taslak bir senaryo yazılmalı
- Çizimlere başlanmalı, karakterlerin oluşumu için pek çok sanatçı bu evreye katılır.

Ön Yapım

- Ses kayıtları başlamalı
- Karakterlerin çizimleri detaylandırılmalı
- 2 boyutlu resimler bilgisayar ortamında 3 boyutluya çevirilmeli.
- Karakterlerin iskeletlerini hareket ettiren bir ön program geliştirilmeli.

Yapım

-
Karakterler, mekan, kamera açıları belirginleşmeli
- Karakterlerin mimikleri, ortam özellikleri eksiksizleştirilmeli.Kullanılacak fizik kuralları normal mi yoksa aşırımı, karar verilmeli.
- Bir saniyede gösterilecek kare sayısı öngörülmeli ve binlerce çizime başlanmalı.
- Gölgelendirilme ve cisimlerin ışağa olan tepkileri ayarlanmalı
- Gerçek objelerdeki aydınlatma bilgisayara aktarılmalı
- Filmin reklamları ve tanıtımlarına başlanmalı
- Son rütuşlar artık yapılmalı

İşte, kabaca, bir animasyon film yapılırken takip edilen hususlar bunlardır. Çizerlerin yaptıkları açıklamalara göre bazen bir saniyelik bir şeyi çekmek için 6-9 saat uğraştıkları da oluyormuş.

Pixar'ın Ratatouille'sinin Yapımındaki Sanat



Ratatouille ile tanışın....



O yemek yapabiliyor...



Bir fare ama insansı mimiklere sahip!



Ve bu adam onun sahibi değil öğrencisi!!!

İzleyenler bilir çok eğlenceli bir filmdir. Bizse şimdi filmin öyküsünü anlatacağız ama taa başa alarak.



Üstteki resimde filmin üç aşaması yan yana konulmuş. Taslak hali(Louis Gonzales tarafından çizilmiş), bilgisayara atılmış hali(Sharon Calahan Sütüdyoları) ve tüm rütuşları bitmiş hali.



Harley Jessup tarafından illüstre edilmiş bir sahne, daha sonra bilgisayarda tekrar yaratılırken renkler ve ışık buradan referans alınarak uygulanıyor.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 495x639 and weights 114KB.


Üstteki resmin sol üst köşesi Carter Goodrich tarafından çizilmiş. Greg Dykstra tarafından modellenmiş(sağ üst). Yine Harley Jessup tarafından dijital ortama aktarılmış.



Bu bizim farenin ailesi, yukarıda kucaklarda tutulan kahverengi fare de Ratatouille! Bir de alttaki resme bakın.



Filmin bitmiş halinden bir ekran görüntüsü...

Ve siyah beyazdan hayat bulmuş bir animasyona giden yol.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 495x647 and weights 211KB.


Bir farenin başrolü oynadığı bir film bu ama ilginçtir yaratıcılarına milyon dolarlar kazandırıyor. Türkiyenin henüz bu pasta da bir payı yok ama yine de sevinmemizi sağlayan bir şey var: Türk sanatçılar, programcılar Pixar, Dream Works gibi sütüdyolarda iş imkanı bulabiliyorlar, çok nadir de olsa...

Umarız bir gün animasyon sektörünü pastasından bir dilimde olsa ısırabiliriz...



Bitirirken,

Tabii ki bir çok siteden alıntı ve çeviri yaparak(hatta %100 çeviri yaparak) hazırladım bu yazıyı yine de kimsenin emeğini çaldığımı veya istismar ettiğimi düşünmüyorum. Sonuçta böyle bir paylaşımı yapmanın tek yolu buydu.

Dilerim okurken zevk almışsınızdır...

Yazar : CEMAL CAN BAYDEMİR
Bkz : Pixar, DreamWorks
SDN : ShiftDelete.Net

Bugün 1 ziyaretçi (1 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol